Monday, October 27, 2014

Homesick.

Assalamualaikum..

                      Lately, homesickness aku makin menjadi2. Tambah2 time cuti banyak hari tak dapat balik Penang. Tak pon time banyak bebanan assignment, quiz and test2 bertimbun. Time2 ni lah penyakit homesick ni makin menjadi2. Sebelum ni tak macam ni pon. Mungkin jauh sangat dari family gamaknya. Mak Ayah, Kakak rindu semuaaaa~~~


                      Mula teringat zaman asrama. Start masuk sekolah menengah mak ayah hantar aku masuk asrama. Berdikari kata mereka.Aku masa tuh excited jugak nak duduk asrama, so apa mak ayak aku kata aku follow ja. Lagipon aku anak sulung, mak ayah pon that time baru nak belajar nak urus anak masuk sekolah menegah, asrama pulak tuh. Awal2 okay lagi, time mak ayah dah nak tinggal aku tuh, pergh Allah ja tau mcm mana rasa. Aku tak nangis tapi bersirap gak lah rasa sedih. Seminggu duk asrama mula la rasa homesick dia, dengan orentasi bagai lagi lah stress.haha...that time ramai jugak kawan2 yang tak tahan duduk asrama..2 weeks after that ramai je blah..haha..kira aku antara geng sado yang bertahan..muahaha.. Alah lagi pon 2minggu sekali balik, kalo tak balik pon hari minggu mak ayah mesti mai melawat bawak kuew teow tomyam, my favorite food baq hang.haha. So in conclusion, homesick aku masa duk asrama tak teruk sangat, tambah2 there're a lot of my friends around me that time. Depa la yang selalu kurangkan rasa rindu kat family.haha 

                   Lepas SPM, aku sambung diploma kat UiTM..dekat jaaaaa.. UiTM Merbok, Kedah..haha. Kalo dari rumah aku ambik masa around 45 minit ja nak sampai. Homesick pon jarang sangat jadi sebab boleh katakan every week aku balik rumah..muahahaha..masa orentasi part 1 pon tak rasa homesick sangat sebab pack sangat jadual orentasi tuh..haha.. start part 5 duduk luar tak duduk kolej dah..lagi kerap la aku fly balik Penang. Ayah aku sentiasa ON ja mai ambik kalo aku kata nak balik rumah. Adik aku yang sekarang study kat Gurun pon sama...gtau ja nak balik laju ja ayah pi ambik. Maklumlah, tak dak sapa kat rumah.. kami dua beradik sambung belajar mak kerja..ayah kerja..tinggal tok ja duk rumah..kalo mak ayah balik reja pon sunyi ja..sebab tuh kalo kami nak balik laju ja mak ayah mai ambik..haha...

                    Dah habis diploma, aku sambung degree setelah hampir setengah tahun gak la duk rumah. Dapat sambung UiTM Dungun(UiTM dihatiku baq hang). Aku mula berbelah bagi jugak nak sambung ke tak sebab jauh sangat. Take time gak aku fikir, aku tanya mak ayah macam mana..then aku buat keputusan sambung je lah degree alang2 dah dapat sambung.So, bermula lah student life again..kali ni lagi jauh~~ first semester dapat kolej so senang la segala urusan. Masa first semester ni homesick tuh ada tapi tak teruk. Sebab masa semester tuh selalu gak balik..haha..cuti memanjang.. Masuk je next semester (current semester) homesick makin teruk wei..disebabkan kurangnya cuti..cuti pon kejab2 ja memang tak balik Penang la jawabnya. Rindu family pon makin kuat. Lepas solat ja selalu syahdu teringat family tercinta..sob3..tahan tak mau nangis last2 mengalir jugak air mata ni..haha..tapi tak pa, lepas tuh lega sikit rasa.. Aku kalo rasa depress aku suka nangis sepuas2 hati sebab lepas tuh lega gila rasa..hehehe..terima ja lah hakikat tahun depan baru dapat balik..muahaha.. about 2 1/2  buan lagi ja pon~~haha.

                    Macam tuh lah cerita homesick aku. Sekarang aku duk cuba kurangkan balik rasa homesick ni..muahaha..dah 20-an pon kan~~ Kita yang tak balik sebulan dua ni dah homesick teruk macam mana lah kawan2 yg study overseas tuh..tabah ja aku tngok..so jangan merungut~~haha.. be strong and fighthing!!

#next week gonna be test 2 week. got lots of test to be done next week..arghhh..tension..study2!!


XOXO
  NIA
   

4 comments:

  1. Omg sama laa homesick sangat sekarang ni .. always je tengok jalan .. mikir bila lah nak balik .. sy semester 2 skrg .. semester 1 tak homesick langsung! Semester 2 ni lah homesick tu smpai menangis siang malam lagi2 bila tengok gambar mak ayah .. smpaikan dalam satu hari tuh banyak kali buat video call dgn adik semata2 nak tengok mak ayah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Balqis, panggil balqis lah comel sikit..keke.. kan.. selalunya first semester tak homesick sangat sbb baru nak kenal kehidupan kat uni.. haaa... lepas tuh merasa la weolss.. pantang cuti lebih je mesti nak jgak beli tiket bas balik... kekeke.. lumrah lah student..kekeke

      Delete
    2. I My Me Mine: Homesick. >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      I My Me Mine: Homesick. >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      I My Me Mine: Homesick. >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK b3

      Delete
  2. I My Me Mine: Homesick. >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    I My Me Mine: Homesick. >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    I My Me Mine: Homesick. >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK

    ReplyDelete

feel free to comment^_^